Használtál már SMR hengert? Elárulom Neked, hogy miért van rá nagy szükséged!

Használtál már SMR hengert? Elárulom Neked, hogy miért van rá nagy szükséged!

Az előző cikkemből már megtudhattad, hogy mit várhatsz a rendszeres otthoni és fitness termi edzésektől kezdő és haladó szinten. Ebben a cikkben szó esett arról is, hogy nagyon fontos az izmok regenerációja, a nyújtás. Ha rendszeresen sportolsz, akkor biztosan tapasztaltad, hogy időnként túl feszesek az izmaid, fáj a térded, csípőd. Bár jó néhány x év után ehhez sportolni sem kell…

Az érett női korosztálynak már nem csak az a célja, hogy sikeres legyen az alakformálás.
Az izmok megfelelő relaxációja, nyújtása a fiataloknak is fontos, de érettebb korban még nagyobb figyelmet kíván. Az életkor előre haladtával az izmok megrövidülnek, az izületi mozgástartomány beszűkül, ami egyre nehezebb mozgást eredményez. Nem csak a sportolás közben, hanem a mindennapokban is gondot jelenthet, ha erre nem fordítasz kellő figyelmet. Mindezt nyújtással, stretchinggel elkerülheted, ebben hatalmas segítség az SMR henger.

Mire jó az SMR henger?

Hogy világosan megértsd, miért is van erre szükséged, nézzünk először egy kis anatómiai-élettani háttér infót…

A tested hátulsó felén (nyak, derék, combok és lábszár hátulsó része) tónusos izmok találhatóak.
Ezek az ülőmunka, a hosszas internetezés, SMS-ezgetés, sportolás hatására könnyen befeszülnek, rövidülnek, és merevvé, fájdalmassá válnak. Nem is gondolnád, de a kóros izomfeszülések hosszútávon komoly mozgásszervi problémákat okozhatnak. Az izmok krónikus rövidülése miatt felborul a tested izomegyensúlya, így megváltozik testtartásod, a mozgásod, ezzel együtt a csontokra, ízületekre eső terhelési viszonyok is. Ez pedig szépen lassan a porckopás, meszesedés, porckorongsérv és hasonló degeneratív folyamatok kialakulásához vezethet. Mindez a tartósan túlterhelt és rövidült izmok mindennapos lazításával és nyújtásával elkerülhető.

„Majd néha lazítok egy kicsit!”
Ha ezt gondolod, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak! Ez nem egészen így működik!
A tartósan feszes izmokat akarattal sajnos nem tudod ellazítani, a merev izmokat pedig nem lehet hatékonyan megnyújtani. Az edzések végén, kötött izomzattal végzett „alibi-nyújtás” ehhez édeskevés, és nem ér semmit!
Az SMR henger azonban egyszerre oldja és nyújtja a feszes izomzatot!

De mi az az SMR henger, és hogyan hat?

Valójában egy kemény szivacsos henger. Különböző hosszúságban, keménységben, sima, vagy speciálisabb felülettel, és persze sok féle színben kapható, és már 5-10ezer forint körüli áron megvásárolható akár az interneten, vagy a sportboltokban.

Az SMR a Self Myofascial Release rövidítése, ami kötőszöveti (fascia) önmasszsázst jelent.
Az izmokat az izompólya (fascia) hártya szerűen burkolja be, és kontrollálja azok működését.
Az izompólya összeköti, körülveszi, formázza az izmokat, biztosítja az izom erejét, rugalmasságát. Az izom könnyebben és gyorsabban regenerálódik, amikor az izompólya rugalmas. Ha az izompólyában feszültség jelenik meg, akkor az izomzatod nem tud megfelelően működni.

Az SMR henger ezt a kötőszöveti izompólyát és az izmokat masszírozza, lazítja és nyújtja.

Mit kell ehhez tenned, ha van SMR hengered?
Csak feküdj rá, és görgesd magad ide-oda, így az ellazított szöveteket alaposan át tudod nyújtani. Az idegrendszer a fájdalom elkerülése érdekében reflexesen, az akaratodtól függetlenül ellazítja az adott szövetet. Attól függően, hogy mennyire nehezedsz rá, tudod szabályozni a nyomás erejét. Amikor megszűnik a nyomás, akkor az adott területre hirtelen beáramlik a vér, és ezzel megtisztítja, gyakorlatilag „felújítja” a szöveteket.
5-10 perc hengerezés elég, hogy fellazuljon és megnyúljon az izomzatod.
A különböző testrészek hengerezéséről az interneten sok hasznos videót találsz, érdemes körül nézned, de van SMR henger képzés is, ahol fél nap alatt el tudod sajátítani a szakszerű használatát.

A hengert nem csak izomlazításra és nyújtásra használhatod, kiváló a sportolás előtti bemelegítéshez, a levezetéshez is. A bemelegítésnél javítja az adott terület vérellátását, rugalmassá teszi az izompólyát, ezáltal segít a sérülések elkerülésében, és növeli a mozgástartományt. Az edzés végén hatékonyan lazítja el és nyújtja meg az izmokat és az izompólyát, így megelőzi az izomláz, a letapadások és a krónikus feszességek kialakulását.

A sportsérülések, túlterhelések miatt kialakult izommerevség mellett a krónikus mozgásszervi problémákra is hatékony. Hozzájárul az izom- és ízületi panaszok kialakulásának megelőzéséhez, és hatékony a rehabilitáció terén is.

Segítségével növelhető az ízületek mozgástartománya, csökkennek a krónikus gerinc-, ízületi- és izompanaszok, fájdalmak.

Javítja a testtudatot, a koordinációt, a sportolói teljesítményt, enyhítheti az ülőmunkát végzőknél jelentkező nyaki- és deréktáji fájdalmat, merevséget.
… és még a narancsbőr elleni harcban is bevethető!

Hihetetlen, de tényleg ennyi mindenre hatékony!

Az Online csoportomnak én is készítettem a használatáról egy rövid kis videót, itt találod!

Érdemes megszívlelni ezeket a tudnivalókat, ha aktívan sportolsz, és szeretnéd, hogy még sokáig fitt és sportos mindennapjaid legyenek.
CSAKAZÉRTIS!

… és lesz a jövő heti cikk témája?
A diéta és a fogyókúra kapcsán kikerülhetetlen, és talán a legnagyobb káoszt övező szénhidrátok!