Ismered az Online edzések fajtáit, azok előnyeit és hátrányait? Összeszedtem Neked az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.

Ismered az Online edzések fajtáit, azok előnyeit és hátrányait? Összeszedtem Neked az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.

Az előző két cikkemben már foglalkoztam az Online edzésekkel, a tőlem megszokott szókimondó stílusban.
A FITTHÍREKBEN újra olvashatod!

Most egy újabb irománnyal szeretnék segíteni Neked abban, hogy a kialakult helyzetben milyen online edzésfajták közül válogathatsz, ha nem a saját fejed után szeretnél menni.
Előzetesen csak egy röpke gondolat:
Lehet, hogy Te is –ahogy sokan mások – ódzkodnak az online edzésektől, hiszen ismeretlen számodra, és a megszokott személyes irányítás alatti sportolást választanád.
Ha tehetnéd…
Bevallom, nekem is kicsit furcsa volt eleinte az online jelenlét és irányítás, tisztában vagyok a korlátaival, ugyanakkor arra is rájöttem, hogy a kényszer szülte lehetőségben vannak pozitívumok is.

Kezdő vagy haladóbb szinten vagy?
Tisztában vagy az edzettségi és szakmai jártassági szinteddel?
Az online edzések lehetőségeinek ismeretében meg tudod már ítélni, hogy Neked melyik a megvalósítható, és miért. Nézzük meg a lehetőségeket, az online edzések fajtáit.

Előre felvett, komplex edzésvideó egy „sztáredző”-t követve

Pozitívum: Találhatsz ingyenes edzésvideókat szép számmal, ami elsőre nagyon jól hangzik…

Előnye:
– Nem kerül pénzedbe, pénztárca takarékos.
– Népszerű, trendi vonalat követsz, amitől tök menőnek érzed magad, hiszen ha neki és sok másnak bevált, akkor Neked is tuti jó lesz.
– Bármikor végezheted, amikor tudsz rá időt szánni.

Hátránya:
– Messze nem biztos, hogy az ismertség és a nagy követői számok szakmailag is megfelelő színvonalat biztosítanak. A tapasztalatom sajnos nem ezt mutatja, de ebbe nem szeretnék most belemenni.
– Nincs semmilyen kapcsolat közted és az edző között, nincs gyakorlat javítás, és semmilyen ellenőrzés.
– Nincs személyes motiváció.
– Az edzés nem személyre, nem kifejezetten Rád szabott, hanem egy általános terhelést nyújt. Vagy bírod csinálni, vagy csak részben, jól-rosszul.

A saját személyi edződ előre felvett, komplex edzésvideója
Pozitívum: Ismered az edződ szakmai képzettségét, vélhetőleg megfelelő számodra, ha a személyi edzéshez őt választottad.

Előnye:
– Olyan gyakorlatok szerepelnek benne, amit közösen is végeztetek már, és vélhetőleg tudod a szabályos végrehajtást is.
– Ismered a stílusát, és a mentális kötődésed is megvan.
– Ha problémád akad, akkor privát is megkeresheted, vélhetőleg kapsz szakmai segítséget és útmutatást.

Hátránya:
– Az edzés közben nincs gyakorlatjavítás és ellenőrzés.
– Nem a pillanatnyi kondíciódnak megfelelő a terhelés.
– Egy általános terhelést ad az edzésvideó, ami „mindenkinek” szól. Ha végig tudod csinálni (szabályosan), akkor szuper, ha nem, akkor így jártál.

„Élő” edzésvideó „sztáredzővel”, vagy a saját személyi edződdel kamerakapcsolat nélkül.

A pozitívumokat és az előnyöket az első két pontban megtalálod.

A hátrányok is megegyeznek a fentebb leírtakkal.
– Erre is fix edzésidőpontot kell beütemezned.
– Nincs vizuális visszajelzés, nincs hibajavítás.
– Nem személyre szabott, hanem általános terhelést ad.

Csoportos, élő online edzésmódszer kamerás kapcsolattal

Pozitívum: A kamerás kapcsolat személyesebbé teszi az edzést és a mentális kapcsolatot is.

Előnye:
– Van visszajelzés a gyakorlat végrehajtásról az edző felé.
– Az edzőnek van lehetősége a gyakorlat javítására.
– Van lehetőség a személyre szabottabb terhelés kialakítására.
– Társaságban, jó hangulatban edzel, kicsit kiszakadsz az otthon 4 fala közül (Tényleg csak kicsit).
– Motiválhat a többiek hozzáállása, „húzhatjátok” egymást, így ha már feladnád is még tolod tovább.

Hátránya:
– Fix időpontos, amihez alkalmazkodnod kell.
– A csoport összetétele bizonytalan, vagy megfelel a Te célkitűzéseidnek, vagy nem.
– Ha sokan vagytok, akkor az edző figyelme elsikkadhat az egyenkénti és megfelelő gyakorlatjavításról.

Egyéni, élő online módszer

Pozitívum: Tényleg csak Neked szól.

Előnye:
– Az általad meghatározott, Neked megfelelő időpontban edzhetsz.
– Van személyes kontaktus, van visszajelzés, hibajavítás.
– A pillanatnyi kondíciódhoz alakítható az aznapi terhelés.

Hátránya:
– Ahogy a személyi edzésekhez, úgy ehhez is hozzá kell igazítanod a napi teendőidet.
– Tény, hogy nem olyan, mint egy konditermi edzés, mert kevesebb eszköz áll a rendelkezésedre, de nem is gondolnád mennyi kreatív lehetőség van.

A mi korosztályunknak már sokkal komplexebb edzésmódszerre van szüksége, mint a fiatal lányoknak. Nekünk már nem csak az a fontos, hogy az alakformálás sikeres legyen, hanem azokra a problémákra is találjunk megoldást, ami az érettebb korosztályban egyre gyakrabban előfordul.

Melyek azok a problémák, amik talán már Téged is érintenek?
Szeretnéd, hogy még hosszú évekig fitten és egészségesen teljenek a mindennapjaid?

A következő cikkemben erről olvashatsz majd!

CSAKAZÉRTIS!

Palatinus Fitness Klub