Milyen változást érhetsz el MOST az Online Home Traininggel, ha kezdő vagy haladó szinten vagy?

Milyen változást érhetsz el MOST az Online Home Traininggel, ha kezdő vagy haladó szinten vagy?

Az előző cikkemben a nyilvánosan közzétett online edzésvideók veszélyeiről írtam Neked. Ha nem olvastad, akkor KATT IDE!

Ma arról szeretnék beszélni Neked, hogy milyen eredményeket érhetsz el az Online Home Traininggel. Azért tartom ezt nagyon fontosnak, mert az otthoni edzések most nagyon népszerűek lettek.
Természetesen ez jó, hiszen eddig is a rendszeres sportolásra buzdítottam mindenkit, a most kialakult helyzetben pedig még jobban a figyelem középpontjába került az egészség megtartása, annak fokozása, az immunrendszer erősítése.

Ahhoz azonban, hogy reális célokat tűzz ki magad elé, és ne okozzon csalódást az, hogy rendszeresen sportolsz, ahhoz tisztában kell lenned jó néhány edzés módszertani kérdéssel.
Ne ijedj meg, igyekszem úgy fogalmazni, hogy akkor is megértsd, ha nincs OKJ-s edzői papírod.

Nézzük akkor meg azt, hogy NEKED mi a célod!
Ez így látatlanban elég nehéz, ugyanakkor ismerem a korosztályom, az Érett Nők problémáit, hiszen ezzel foglalkozom már több éve.
Ha elmúltál már 35 éves, vagy akár a negyvenen is túl vagy, akkor valószínűleg észrevetted, hogy a fizikai kondíciód már nem a régi, az izmaid is veszítettek a feszességükből. Ha eddig is rendszeresen sportoltál, akkor kicsit jobb a helyzeted, de akkor is tapasztalhattad már ezeket a jeleket.

Ha még viszonylag kezdőnek számítasz, és eddig rendszertelenül, néha-néha edzettél, akkor meg pláne tudod, hogy miről beszélek.
Igen, ez elég riasztó, mert bizony be kell látni, hogy bennünket is lassan elér az a folyamat, amit a szüleiknél, nagyszüleinknél láttunk. Ahogy Te, úgy én is tisztában voltam azzal, hogy nem fogom én se megúszni, de valahogy távolinak tűnt, és legbelül nem hittük el, hogy ez velünk is meg fog történni.
Erre tessék, most itt van, és napról napra egyre több jelet veszel észre magadon.
Ilyenkor gyakran azt tapasztalom, hogy kétségbe esve keresnek meg, hogy azonnal, mielőbbi és gyors segítségre van szükségük… én mégis azt javaslom, hogy ne ess neki azonnal a kőkemény (vagy annak hitt) edzésekbe!
Hidd el, nem az az 1-2 hét fog számítani, és az egészséged megőrzése sokkal fontosabb, főleg hosszú távon.
Mindenképp a fokozatosság elvét kell betartani, akkor is, ha már most késő…

De térjünk vissza ahhoz, hogy mit érhetsz el az otthoni edzésekkel, akár önállóan, akár szakember segítségével tornázol.
Első lépésként mindig tervezd meg, mit szeretnél elérni!
X kilót lefogyni, állóképességet javítani, feszesebb combokat, kerekebb popsit, laposabb hasat?

Elérhető és reális célokat tűzz ki magadnak, ami megvalósítható, jó egészséget biztosít, és a jelenlegi körülmények között is megvalósítható. Azt ugye mondanom sem kell, hogy egy hónap alatt nem lehet 10 kilót leadni, a járvány végére nem lehet a tinikor formáját visszaszerezni.
Akármennyire is szeretnéd, nem fog menni! Se Neked, se másnak!

Ha például jelentős feleslegtől szeretnél megszabadulni, ahhoz mindenképpen kardióedzésre van/lenne szükséged. Ezt az otthon 4 fala között csak akkor tudod megvalósítani, ha van otthon futópadod, vagy ellipszis trainered, taposógéped, és fokozatosan növelve az edzés mennyiségét, az időt, eljutsz a heti 4-5 alkalomra, alkalmanként 50-60 perces időtartamig. Olyan terheléssel, ami zsírégető zónában van!
Hol találod a zsírégető zónádat?
Erről később fogok Neked részletesebben írni.
Igen, nagyon jó az, ha most az előírásokat fokozottan betartva sokat sétálsz vagy kirándulsz!
Ez nagyon jó az immunrendszered erősítésére, javítja a vérkeringést, és mentálisan is feltölt, kikapcsol.
Viszont a zsírégetés szempontjából édeskevés. Persze ha eddig semmit nem mozogtál, egész nap az irodába ültél, kocsival közlekedtél, akkor ez most fokozottabb fizikai terhelés, de ez csak az első, kezdő lépés, amit rövid időn belül fokozni kell/ene.

Ha nincs otthon kardiógéped, akkor a súlyfelesleg leadásában a saját testsúlyos edzés egy picit segít, a tiszta és egészséges táplálkozással pedig sokkal hatékonyabbá tudod tenni a folyamatot, és még le is adhatsz pár kilót, de a kardió-zsírégető edzések mindenképp szükségesek a nagyobb zsírpárnák elégetéséhez.
Azt javaslom Neked, hogy most a meglévő lehetőségeket használd ki, de amint lehet, iktasd be a mindennapjaidba a zsírégető kardióedzést is.

Ha emellett feszesebb izmokra vágsz, akkor az otthoni edzés szintén jó kezdő lépésnek – ha eddig nem edzettél. Egy remek alapot tudsz kialakítani, amire néhány hét múlva már lehet alapozni a konditermi súlyzós edzéseket. Ehhez természetesen a heti 1 vagy 2 fél órácskás tornázgatás azért nem lesz elég, de itt is a fokozatosság elvét kövesd.

Ha kezdő szinten vagy, akkor azt javaslom Neked, hogy heti 2 alkalommal, 60 percet mozogj, gondosan ügyelve a bemelegítés és a levezetés fontosságára – erről is készítek majd cikket Neked.
Ezt kell fokozatosan növelni hetente, kéthetente, hogy a heti 3-4 alkalmat elérd, utána pedig jöhet az edzésen belüli terhelés fokozása.

Ha már nem vagy kezdő szinten, eddig rendszeresen sportoltál, akkor valószínűleg tudod, hogy ez az időszak a megszerzett forma megőrzésére jó lehet, de nagy változást nem lehet elérni. Hacsak nincs otthon egy komplett edzőtermed.
Neked mit javaslok?
Illeszd be az edzésedbe azokat az elemeket, amikre eddig nem jutott időd. Most az utazgatással időt takarítasz meg, így jut idő az alaposabb nyújtásra, akár saját testsúllyal, akár eszközökkel, SMR hengerrel.
A nyújtás nem csak abban segít Neked, hogy „lazább” leszel, hanem az izom regenerálódásában, az esetleges kisebb sérülések kezelésében, az izületi mozgástartomány javításában is.

Ha ezeket betartva tűzöd ki a reális célokat, akkor elindulsz egy olyan úton, amivel elérheted azt, amit szeretnél. Én magam is ezeket az elveket vallom, és az Online Edzettkéim edzéstervét is ez alapján állítom össze.

Remélem tudtam Neked segíteni, bepillantást nyerhettél az edzéstervezés apró kis titkaiba, ami azért annyira nem bonyolult. Így már jobban látod-láthatod, hogy mit tudsz elérni az otthoni edzéssel, és Te magad is fel tudod építeni a kezdő lépéseket.

A következő cikkemmel a jövő héten jövök, és az Online edzések fajtáit azok előnyeit és hátrányait fogom kivesézni, mert ezen a téren is van mit a helyére tenni.

Addigi is sok sikert kívánok Neked az edzésekhez!
CSAKAZÉRTIS!

Palatinus Fitness Klub