Mit érhetsz el a rendszeres sportolással, ha az érett női korosztályba tartozol?

Mit érhetsz el a rendszeres sportolással, ha az érett női korosztályba tartozol?

Az előző cikkemben arról olvashattál, hogy mitől lesz sikeres alakformálásod. Ha lemaradtál róla, akkor ITT ÚJRAOLVASHATOD.

A mai cikkemben is még mindig a rendszeres sportolás hatásairól lesz szó, de nem kifejezetten arról, hogy laposabb lesz a hasad, vagy feszesebb a combod, kerekebb a popsid.

Igen, tudom, ez nagyon fontos Neked, és szinte mindenki ezzel a céllal áll neki a sportolásnak. Ugyanakkor számtalan más pozitív hatása van, ami nem kifejezetten esztétikai kérdés.
Ezek az egészségmegőrzés és javítás, a prevenció, és alapvetően az életminőség javulása.

Mit szeretnének elérni a sportolással az érett korban lévő nők?
A mi korosztályunknak már sokkal komplexebb edzésmódszerre van szüksége, mint a fiatal lányoknak. Nekünk már nem csak az a fontos, hogy az alakformálás sikeres legyen, hanem azokra a problémákra is találjunk megoldást, ami az érettebb korosztályban egyre gyakrabban előfordul.
Ezek pedig azok az egészségügyi témakörök, amelyek a mindennapjaidat meghatározzák, hiszen mit ér egy kerek popsi, ha az egészséged nincs rendben?!

Nem szeretnék a jelenleg kialakult helyzet hátterébe mélyebben belemenni, de az elmúlt hetekben sok szó esett arról, hogy a rendszeres sportolás az immunrendszer erősítésére is kiváló hatással van. Persze szívből örülök, hogy sokan ennek hatására most elkezdtek mozogni, kocogni, biciklizni, online tornázni.
Ezt szakmai szemmel örömmel – de némi fenntartással veszem tudomásul.

Hogy miért?
Mert azt is tudnod kell, hogy a hirtelen elkezdett rendszeres – vagy csak hétvégi? – sportolás nem fog csodát hozni, ha előtte évekig rendszertelenül mozogtál. Nem fog az immunrendszered hipp-hopp megerősödni, a zsírpárnák se olvadnak el jövő hét hétfőre, és az eddig alig használt izmaid sem indulnak látványos fejlődésnek! Sajnos!

A pozitív élettani hatások csak több hét, hónapok után jelentkeznek.
Ráadásul az sem mindegy, hogy  fizikai kondíciódnak, életkorodnak, egészségügyi állapotnak megfelelő sportot találtál ki magadnak!
Aki dolgozott már velem, az tudja, hogy az érett női korosztálynak, főleg ha túlsúllyal küzd, egyáltalán nem javaslom még a kocogást sem! Akkor sem, ha tisztában vagyok azzal, hogy a zsírégetés szempontjából az egyik leghatékonyabb mozgásformának tartják, és ennek a legnagyobb a kalóriaszükséglete.
De ezt most részletesebben nem fejtem ki, ha érdekel, akkor keress meg, és egy személyes konzultáció keretében felmérjük, hogy SZÁMODRA mi a MEGFELELŐ MOZGÁSFORMA ahhoz, hogy elérd a célodat, és az egészségedet se károsítsd vele.
Természetesen a rendszeres sportolás pozitív hatásainak alappillére a tudatos, egészséges táplálkozás is, ennek hiányában a pozitív hatások csak kis mértékben, vagy egyáltalán nem jelentkeznek.

Milyen pozitív élettani hatások érhetőek el a rendszeres sportolással?

  • Javul a szív-, keringési rendszered működése, kiválóan karbantart
  • Növekszik az állóképességed, az izomerőd, jobban bírod a hétköznapi feladatokat is
  • Az érfalaid rugalmassága növekszik
  • A megfelelő hormonműködésedre is jótékony hatású
  • A pajzsmirigy működés és inzulinrezisztencia szabályozása és kezelése a megfelelő táplálkozással kiegészítve orvosilag is bizonyított
  • A megfelelő sportmozgásalkalmazásával az izületi problémáid javulnak
  • Növeli az izületeid mozgástartományát, kiváló hatású a beszűkült izületek ellen
  • Normalizálja a vérnyomásodat
  • Segít az alvászavarok leküzdésében
  • Kiváló stresszoldó hatású
  • Erősíti az immunrendszeredet
  • Fejleszti a mozgáskoordinációdat, koncentrációdat
  • Javítja az egyensúlyt
  • Megfelelő étrenddel az emésztésed, az anyagcseréd, a bélműködésed helyreáll
  • A sejtjeidet tápanyaggal és oxigénnel látja el
  • A vízháztartásodat normalizálja
  • A mozgáshiányból fakadó izületi és izomfájdalmakat, a hát-, a derék, a térdfájást megszünteti

Összességében segíti a testi és a szellemi frissességed megőrzését. A rendszeres sporttal az ezekhez kapcsolódó betegségek kialakulása megelőzhető, a mértéke csökkenthető.

Hidd el, hogy a mozgáshiány sokkal több problémát okozhat, mint a rendszeres testmozgás!

A Palatinus Fitness Klub személyi edzésein és online trainingeken azokat a gyakorlatokat, amelyek ezek fejlesztéséhez szükségesek, észrevétlenül csempészem bele az edzéstervedbe.
Neked ezzel nem is kell külön foglalkoznod, ha lelkiismeretesen végzed a gyakorlatokat.

Ha figyelemmel kísérted a cikkeimet, akkor láthattad, hogy hetente jelentkezem újabb cikkekkel, amelyek elsősorban az érett nőknek szólnak. Eztán is szeretnék ilyen módon is segíteni Neked, és ehhez egy jól állátható tematikát tettem össze. Minden héten hozok Neked egy cikket, hetente más témakörben.
Ez havi ciklusban azt jelenti, hogy lesz olyan cikk, ami a táplálkozási alapokkal és fitt étkezéssel való tudnivalókat tartalmazza, lesz egy, ami edzésmódszerekkel foglalkozik, egy cikket biztosan olvashatsz majd a táplálék kiegészítők kapcsán, és egy fitt életmód témakörbe tartozó téma is sorra fog kerülni.

A következő cikkemben pedig arról olvashatsz majd, hogy milyen eredményeket várhatsz a rendszeres – online és konditermi edzésektől kezdő, középhaladó, és haladó szinten.

Kövesd az oldalamat, akkor tuti nem maradsz le róla!

CSAKAZÉRTIS!

Palatinus Fitness Klub