Milyen eredményekre számíthatsz, ha rendszeresen edzel otthon vagy fitnessteremben?

Milyen eredményekre számíthatsz, ha rendszeresen edzel otthon vagy fitnessteremben?

Az előző cikkeimben a rendszeres sport hatásairól olvashattál, ezeket újra olvashatod ITT!

A mai cikkemben arról szeretnék Neked átadni pár hasznos tudnivalót, hogy milyen eredményekre számíthatsz az otthoni és a fitness termi edzésektől.

Azokat a tényezőket most hagyjuk figyelmen kívül, és vegyük alapértelmezettnek, hogy az edzéseket keményen, a maximumot beleadva végzed, és mellé a megfelelő egészségtudatos étkezést is betartod.
Ezek ELENGEDHETETLENEK ahhoz, hogy fejlődj, alakulj, és látványos eredményeket érj el.

A RENDSZERESSÉG kapcsán is csak egy rövid gondolatsort jegyzek meg.
A heti 1-2 alkalom is rendszeresnek mondható, de ez az intenzítás sok eredményt nem fog hozni.
Heti 1 alkalom arra elég, hogy a lelkiismeretedet megnyugtatod, hogy azért valamit tornázgattál. Ezzel a gyakorisággal a pozitív élettani hatások és az alakformálás nem fognak jelentkezni. Folyamatosan „kezdő” kategóriában leszel, a terhelést nem fogod tudni növelni, az izmok nem fognak erősödni, vagy csak annyira csekély mértékben, hogy azt észre sem veszed, és persze akkor se éred el a célod, ha fogyni szeretnél, vagy feszesíteni, keményíteni, formálni az izmaidat.
A 2 alkalom már egy fokkal jobb, azzal egy alapot tudsz teremteni a további folytatáshoz, ha nagyon edzettlen állapotról indultál.
A heti 3 alkalom már egy jó alapot teremt, több gyakorlatot, komplexebb edzéseket jelent, amivel már a pozitív hatásokat el tudod érni, és az alakformálásod is sikeresebb lesz.
Az igazán látványos eredményt a heti 4-5 alkalommal érheted el, amit kezdőként FOKOZATOSAN kell elérned. Ha az elmúlt hónapokban heti 1-2 alkalommal edzegettél, akkor semmiképp nem javaslom azt, hogy azonnal heti 5 alkalommal állj neki edzeni kőkeményen. Sérülés, túledzettség fog jelentkezni, az izmok és izületek nem tudnak kellően regenerálódni. Ezt ugyanúgy meg kell tanulnia a szervezetednek, ahogy az edzés gyakorlatait. Fokozatosan kell növelni a terhelést, ennek mértékét és ütemét Te is meghatározhatod, ha van ebben gyakorlatod. Ha nem igazán, akkor érdemes szakemberre bíznod magad.

A rendszeresség mellett másik fontos tényező az IDŐTARTAM.
A „reggel csináltam 30 darab guggolást”, vagy a délután sétáltam egy órát megint csak a lelkiismereted megnyugtatására elég, többre nem. Bár igaz, több mint a semmi…
Az Időtartam mellett a terhelés nagysága is meghatározó az eredményesség szempontjából.
Biztos hallottad már azt, hogy „A komfortzónában nem terem semmi!”
Ha kényelmes, épp csak picit megerőltető mozgást végzel, azzal a szervezetedet nem veszed rá a fejlődésre. Olyan terhelést kell választanod, ami a komfort zóna határán mozog, esetenként át is léped, ami azt jelenti, hogy keményen meg kell küzdened azért, hogy az adott gyakorlatot, az adott súllyal szabályosan el tudd végezni. Az az edzés nem edzés, amiben egy izzadságcsepp sincs!

De térjünk rá arra, hogy mit várhatsz a rendszeres otthoni és fitnesstermi edzésektől.

Kezdő szinten az otthoni edzések – a fentiek figyelembe vétele mellett – megfelelő alapot adhatnak. Megtanulod a gyakorlatok szabályos végrehajtását, megszokod és a mindennapokba be tudod illeszteni a rendszeres mozgást, és élettanilag is jó alapot ad arra, hogy kis idő elteltével több és magasabb szintű edzéseket végezhess. Ehhez nyilván eszközökre van szükség, de kezdőként nem kell azonnal egy konditermet megvenned otthonra. Megfelelő étrenddel érhetsz el látványos változást, és kedvet kaphatsz arra, hogy még többet kihozz magadból.

Haladóbb szinten az otthoni edzések több eszközt igényelnek, hiszen nem a mozgástanulás a cél, hanem a megszerzett edzettségi szint megtartása.
IGEN! MEGTARTÁSA!
Azt gondolom, hogy otthoni edzéssel egy haladó szintű sportolónak a megtartásban érdemes gondolkodni, többe nem! Jelentős erő vagy izomméret növekedésére nem igazán lehet számítani. Persze ha egy fullosan felszerelt fitnesstermed van a garázsban, akkor ez Rád nem vonatkozik.
Milyen célja lehet akkor egy haladó szintű sportolónak az otthoni edzésekben?
Az edzettségi szint megtartásán túl számtalan kiváló lehetőség adódik a nyújtás, a stertching, a kiegészítő mozgások gyakorlására, a sportági mozgásforma csiszolására, sportágspecifikus gyakorlatokkal. Vannak, akik ezeknek nem tulajdonítanak nagy jelentőséget, pedig egy céltudatos és hollisztikus szemléletű sportoló tisztában van azzal, hogy ezek IS hozzájárulnak a fejlődéséhez.

A jövő heti cikkemben pont az egyik ilyen kiváló módszert mutatom meg Neked!
A nyújtás-stretching edzésben az izmok rugalmasságának növelésére, a regenerációhoz kiváló SMR hengert!

A fitnesstermi edzések eredményességét nézve a kezdőknek nagyjából az az irányvonala, mint az otthoni edzésekkel, azzal a különbséggel, hogy a professzionális kondigépekkel több lehetőség van az alapedzettség megszerzésére.
Haladó szinten pedig a határ a csillagos ég, ha bejutsz egy fitness terembe, akkor tényleg csak azon múlik az eredményesség, hogy TE mennyire AKAROD, és milyen keményen edzel!
Viszont a fitness terem edzései mellet ugyanolyan fontos lenne a kiegészítő edzések és edzésformák beiktatása, nem csak az, hogy keményen végzed a popsikerekítő gyakorlatokat.

Amiről még nem esett szó, az az állóképesség növelése, a kardióedzés, ami legjobban a kardióedzésekkel fejleszthető.
Ha van otthon kardiógéped pl futópad, taposógép, akkor a szerencsések közé tartozol.
Ha van lehetőséged, akkor a szabadban is végezheted a kardióedzéseket, a fitnesstermekben pedig tényleg kedvedre válogathatsz a professzionális kardiógépek közül.

A kardióedzések hatásmechanizmusáról, edzésmódszereiről és fontos tudnivalóiról is készítek majd cikket Neked…

Akár otthon, akár fitnessteremben edzel, az nem fog eredményre vezetni, ha 1-1 edzésben gondolkodsz!
MINDENKÉPP EDZÉSPROGRAMBAN kell gondolkodnod!
Hosszútávú célkitűzéssel, ÉLETMÓD váltással, mert csakis így érhető el a sportos és fitt életforma.
A weboldalam Online edzéscsomagjai is erre törekszenek, amit különböző edzettségi szintekhez igazítottam, figyelembe véve az érett női korosztály igényeit, problémáit, azok hatékony kezelésének lehetőségeit.

Ha érdekel, nézz körül ITT!

Összességében a legfontosabb az, hogy RENDSZERESEN, edzettségi szintednek megfelelően sportolj, lépd át a komfortzónádat, hogy jól érezd magad a bőrödben!

CSAKAZÉRTIS!