Milyen táplálék kiegészítőkre van szükséged, ha az érett női korosztályba tartozol?

Milyen táplálék kiegészítőkre van szükséged, ha az érett női korosztályba tartozol?

Múlt héten a fehérjék fontosságáról írtam Neked, ezen a héten a táplálék kiegészítőkről lesz szó.
Szükséged van rá? De melyikre és mikor?

Szerencsére az elmúlt években a táplálék kiegészítők népszerűsége megnövekedett, amit azért is fogadtam nagy örömmel, mert amikor a versenyzést kezdtem, akkor még elég nagy homály vette körül, és vegyes volt a megítélése is. A 90-es években még az volt a nézet, hogy nincs rá szükség, ha „normális” a táplálkozás.
Azóta bebizonyosodott, hogy sem a „normális”, de még a tudatos táplálkozással sem lehet olyan arányban bevinni a szervezet számára szükséges tápanyagokat, amire egy sportos életvitelnél szüksége van a szervezetednek.

De milyen táplálék kiegészítőkre van szükséged, ha az érett korosztályba tartozol?

Amit mindenkinek javaslok:
– Multivitamin – vitaminokkal, ásványi anyagokkal
– Izületvédő – Glukozamin, kondoritin, MSM, Kollagén tartalmú
– Q10 Koenzim
– Omega 3-6-9

Sportolóknak, alakformáláshoz, feszesítéshez nélkülözhetetlen:
– BCAA és Glutamin – a feszes és kerek izmokért
– Fehérjepor – a napi fehérjemennyiség kiegészítésére

A sor persze nem teljes, a Te igényed és pénztárcád a mérvadó, de a fenti lista szerintem a legfontosabbakat tartalmazza.

Melyiket hogy kell szedni? Mit csinál a szervezetben?
A weboldalam webshop menüjében minden termékről külön-külön leírtam, hogy az érett női korosztálynak miért jó, és hogyan érdemes használni, ha sikeres alakformálást szeretnél. A „Leírás” gombra kattintva olvashatod.

Extra segítségként csomagokat is állítottam össze Neked, így végképp nem kell azon agyalnod, hogy mire lenne szükséged.

Persze mondhatod azt, hogy erre Neked nincs szükséged…
De azt tudnod kell, hogy aki feszes és tónusos izomzatot ér el, az nem csak a kemény edzések és a megfelelő táplálkozás eredménye, hanem a megfelelő táplálék kiegészítőknek is köszönhető.

Talán azt mondanom sem kell, hogy ezek teljesen egészséges, bevizsgált készítmények, az izomépítő aminosavak és fehérjéktől sem leszel férfias és kétajtós szekrény méretű.
Természetesen az adagolásnál figyelembe kell venni a testsúlyodat, mert más mennyiség kell egy 100 kilós gyúrósnak, és egy 60 kilós nőnek.

…és miért kifejezetten fontos ez az érett női korosztálynak?
Az évek múlását visszafordítani ugyan nem lehet. Érettebb korban azonban az építő folyamatok lelassulnak, leállnak.
Azonban sportolással, egészségtudatos, tiszta, sporttáplálkozással a folyamat jelentősen lassítható.
Ha pedig az elmúlt években nem annyira fókuszáltál magadra, de MOST ezen változtatnál, akkor évekkel, évtizedekkel fiatalosabb külsőre tehetsz szert, amellett, hogy javul a kondíciód, fittebb leszel, és sokkal jobban fogod magad érezni a bőrödben.

CSAKAZÉRTIS!
Jövő héten megint egy „kajás témakörrel, a ZSÍROKKAL foglalkozom majd a heti cikkemben.

Palatinus Fitness Klub